"אוזן קשבת":
פרויקט שבו קשישות מתנדבות יוצרות קשר טלפוני רציף עם קשישים המאותרים על ידי מחלקת הרווחה ומוסדות בעיר, במטרה להפיג את בדידותם, לאתר בעיות ולהפנות /או/ לקשר לארגונים מסייעים.
מטרת התוכנית:
שמירת קשר ישיר, באמצעות הטלפון, בין הקשיש/ה הנמצא בביתו לבין המתנדבת "שלו" בעמותה. התכנית פועלת בשני ערוצים:
1. לספק לקשיש/ה את הידיעה שיש מישהו שדואג לו ושומר איתו על קשר קבוע. המתנדבת שואלת לשלומו של הקשיש/ה, מבררת מה צרכיו המיידיים, מעדכנת אותו במידע רלוונטי למצבו ופותחת לו צוהר לעולם החיצוני.
2. האגודה לאזרח הוותיק בת ים מקבלת מהמתנדבות מידע על כל שינוי במצבו של הקשיש/ה ונערכת להגיב לשינוי ככל האפשר: ביקור, העברה לטיפול מקצועי, הזעקת משפחה או שירותי חירום וכדומה.
תיאור התכנית:
התכנית החלה לפעול בעיקר בישובי קו העימות בצפון ובעוטף עזה, כהפקת לקחים ממצב ההקשישים בעיתות המלחמה באזורים אלו. יש לציין כי תכניות אוזן קשבת מתנהלות גם במספר ישובים במרכז הארץ כדוגמת הפעילות באגודה לאזרח הוותיק בת-ים.
המתנדבות שקיבלו הכשרה מתאימה מקבלות רשימות של קשישים איתם הן שומרות על קשר. המתנדבות מתקשרות טלפונית לקשישים שלהן אחת לשבוע לפחות ומבררות מה מצבם ומה צרכיהם.
רכז/ת מקצועי/ת מטעם האגודה לאזרח הוותיק בת ים מפעיל/ה את המתנדבות, דואג/ת להכשרתן ונותן/ת להם מענה לפי הצורך.
הקשישים שבתכנית אוזן קשבת נבחרים בקפידה לפי קריטריונים מקצועייים.
הפרויקטים משותפים לאגודה לאזרח הוותיק, לאשל, למשרד הרווחה, לביטוח הלאומי ולארגונים הפועלים למען קשישי מדינת ישראל.
מתנדבים המשתלבים בפרויקטים המגוונים, מוכשרים על פי תחום התנדבותם במוסדות מוכרים באמצעות אשל - ג'וינט ישראל.
האגודה מעניקה רצף שירותים בשיתוף פעולה מלא בין גורמים רבים בסביבה הארגונית.