חדשות

  • חדשות

     

     

     

    האגודה לאזרח הוותיק בבת -ים,

    מאחלת לכל גמלאי העיר בת-ים ובני משפחותיהם שנה טובה ומתוקה,

    מלאה בצמיחה ובשפע!

    אנו כאן תמיד לשירותכם באופן אישי - בכל הקשור לשירותים מקצועיים לגיל השלישי.

     

    ------------------------------------------

    אנו מזמינים אתכם- גמלאים ניצולי שואה

    להצטרף לקהילה תומכת בעלות סמלית

    ולזכות בשירותי חברה, רפואה ותיקונים בבתים.

    למידע נוסף לחץ כאן

     

    -------------------------------------------

    האגודה מפעילה מרכז יום אחר הצהריים

    עבור גמלאי העיר בעלי חוק סיעוד,

    שירות חדשני וייחודי בארץ ובעיר בת ים.

    למידע נוסף לחץ כאן

     

    -------------------------------------------

    דרושים - עובדים:

    * למחלקת טיפולי בית דרוש/ה עובד/ת סוציאלי/ת.

    * למחלקת טיפולי בית דרוש/ה מטפל/ת לטיפול בבתי הקשישים.

    * למרכז יום דרוש/ה מטפל/ת.

     

    לפרטים: 03-5060460

     

    -------------------------------------------

    דרושים - מתנדבים:

    * למרכזי היום דרושים מתנדבים בתחום הדרכת מחשבים.

     

    לפרטים: 03-5060460

     

  • חדשות נוספות...
Star inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactive
 

היחידה לתשושים

הפעלות יומיות קבועות:
• התעמלות.
• תעסוקה (החדר פתוח לפעילות במשך כל היום).
• חוג "מחשב סבא".

חוגים אחרים:
• חוג גינון.
• חוג העלאת זיכרונות (עם העו"ס).
• הפעלה במוסיקה וריקוד, "מיני-זומבה לקשישים".
• חוג "מחשבת ישראל" (ע"י מתנדבת).
• קבלת שבת בשירה וריקוד.
• חוג בינגו.
• חוג אקטואליה.
• חוג ציור ואומנות פלאסטית.
• חוג בישול ואפיה.
• חוג טאי-צ'י.
• חוג לימוד עברית (ע"י מתנדבת).
• חוג אפיה.

פעילויות מיוחדות:
• מסיבות בערבי חג ואירועים מיוחדים.
• יציאה לטיולים מאורגנים.
• מסיבות ימי הולדת עם זמר מקצועי, משפחות, ריקודים והרבה מצב רוח....
• פעילות בין-דורית, יחד עם ילדי בתי-ספר סמוכים.
• מגוון הרצאות ע"י מומחים (רופאים, עורכי דין, אחיות וכדומה).

היחידה לתשושי נפש

הפעלות יומיות
* התעמלות.
* חוג מלאכת יד.
* חוג ציור ואומנות פלסטית.
* חוג הפעלה באמצעות משחקים קוגנטיביים.
* תחרויות ספורט.
* דיון בנושאי אקטואליה.

חוגים אחרים
* חוג העשרה קוגניטיבית בשיטת פוירשטיין.
* הפעלה באמצעות חיות מחמד.
* העלאת זיכרונות.
* קבלת שבת בשיר וריקוד.
* קבוצות משחק מילוליות לשימור השפה והאוריינטציה.
* הפעלה בגינון.
* הפעלה בבישול.
* חוג בינגו.
* חוג סיפורת ומשל.
* חוג טיפוח חן.
* חוג ארומתרפיה.
* חוג אומנות.

פעילויות מיוחדות ל-2 המחלקות:
* מסיבות ימי הולדת, מסיבות בערבי חג ואירועים מיוחדים, צפייה בהצגות (כגון:
תיאטרון היידיש שפיל) בשיתוף עם היחידה לתשושים.
* טיולים קצרים לאתרים שונים (פעמיים בשנה).

מועמדות לפרס גליקמן:
שיטת פוירשטיין להעשרה קוגניטיבית
פעילות ייחודית במרכז היום "השלושה"

במהלך 2012, השתתף מרכז יום "השלושה" בפיילוט ייחודי – תכנית ניסיונית ל"העשרה קוגניטיבית אינסטרומנטאלית" בשיטת פוירשטיין לקשישים במרכזי היום.
הפיילוט היה של אשל, בשיתוף המשרד לאזרחים ותיקים ומכון פוירשטיין.
המטרה: לשמר יכולות קוגניטיביות ולעכב תהליכי הידרדרות אצל קשישים הנמצאים בסיכון לירידה מנטאלית.
חשוב לציין כי אצלנו, בשונה ממקומות אחרים בפיילוט, התקיימו שתי קבוצות: במחלקת תשושים ובמחלקת תשושי נפש.

במהלך הפיילוט, יצאה גב' חנה קרסיס, מטפלת בכירה במחלקת תשושי נפש, לקורס הכשרת מנחים להעשרה קוגניטיבית בשיטת פוירשטיין, אותו סיימה בהצלחה רבה בפברואר 2013.

מאז ועד היום גב' קרסיס מפעילה מספר קבוצות ברמות תיפקוד קוגניטיבי שונות:
1. במחלקת תשושי נפש – מופעלות מספר קבוצות ברמות קוגניטיביות שונות.
2. במועדון "חשיבה בהנע/אה" שפועל במרכז היום בשעות אחר הצהרים ומיועד למבוגרים אשר סובלים מירידה קוגניטיבית קלה.
מועדון "חשיבה בהנע/אה מיועד לאנשים מבוגרים שסובלים מירידה קוגניטיבית קלה הפוגעת בתפקודם השוטף. הם אינם משתייכים למסגרת טיפולית מתאימה, אך בהחלט מהווים קהל יעד עתידי למרכז היום.
תכנית ההעשרה הקוגניטיבית פועלת בכל מפגש של המועדון ומהווה חלק חשוב והכרחי מהפעילויות המוצעות במסגרת הנ"ל.

שיטת ורציונל התכנית במרכז היום "השלושה"
• הקשישים נפגשים פעמיים בשבוע, במשך כשעה (אקדמאיות).
• נעשה שימוש בכלי העשרה המותאמים לאוכלוסיית היעד הקשישה.
• המטלות בכלים השונים הן ללא תוכן לימודי ועוסקות בתהליכי למידה וחשיבה טהורים.
• הכלים מועברים באמצעות תהליכי תיווך מיוחדים.

דוגמאות של משתתפים המספרים על הפרויקט:
(חשוב לציין כי חלק מהתגובות נאמרו ע"י קשישים במחלקת תשושי נפש).

• "... אני אוהב לבוא לשיעורים ומרגיש שיפור בריכוז, גם מחוץ לשיעורים."
• "... הדאגות הולכות באותו זמן שאני בשיעור. השיעורים פתחו לנו את הראש, נתנו לנו הבנה, נתנו ביטחון וריכוז, כיוון שהתאמצנו למצוא פתרון לדברים קשים."
• "... זה כמו לעשות התעמלות לראש. חיכיתי כל יום - ליום של השיעור ...חבל שנגמר".
• " כשהתחיל הקורס ראיתי שלמדתי לרכז את המחשבה. עשיתי דברים ששנים רבות לא עשיתי אותם. הצלחתי לעשות אותם הודות לדפים האלה. אני נהנה לראות את החברים יושבים ומתרכזים, כי חלקם מוגבלים ביכולת הפעילות ביום יום."
• "... לאנשים בגיל שלנו זה מעיר מהתרדמה. היינו רדומים והצלחנו שוב לחשוב".

וקשישה אחת שסיפרה בהתלהבות:
"... כל כך נהניתי להביא את הדפים עם הנקודות ולראות איך הנכד שלי לא מצליח. הייתי צריכה להראות לו. ופתאום גם ראיתי שמסתכל עלי אחרת..."

עוד תגובות לפעילות:

אחת ממבקרות המועדון אחה"צ, סיפרה בהתלהבות שבעקבות השתתפותה בחוג היא זוכרת רשימות של קניות, מספרי טלפון, זוכרת לתכנן את סדר היום שלה, ועוד:

".. מאז שהתחלתי, אני לא רוצה להפסיק. זה לא יאומן, כמה הפעילות הזו עוזרת לי ואני ממש מרגישה את השיפור..."

דוגמא מצוינת נוספת לחשיבות הפרויקט, היא כאשר בתו של אחד מהקשישים במחלקת תשושי הנפש דיווחה לנו בהתרגשות שאבא שלה היה מסוגל להכין לבדו בפעם הראשונה מזה שנתיים את התרופות שלו (כמובן עם פיקוח של הבת).
היכולות שלו השתפרו, כמו גם הביטחון ביכולות הללו!

מהי בעצם שיטת פוירשטיין:
פרופסור פוירשטיין ז"ל, חתן פרס ישראל, ייסד שיטת הוראה שנחקרה רבות.
במכון המחקר שהקים ב-1965 ונקרא החל מ-1992 בשם "מרכז פוירשטיין לקידום כושר הלמידה", פותחו על ידו שיטות התערבות בחינוך. השיטות מיועדות לחינוך מיוחד כמו גם לשיפור החינוך לאוכלוסייה הכללית במסגרת החינוך הפורמאלי ובמסגרות אחרות. שיטתו מיושמת, למשל, בקורסים להוראת אסטרטגיות למידה לסטודנטים ובמיזם "אמיר" בצה"ל.
לפני מספר שנים, הותאמה השיטה גם למבוגרים הסובלים מירידה קוגניטיבית בדרגות שונות.
במרכז פוירשטיין מועסקים כ-150 איש ומטופלים בו ילדים ואנשים מחוננים ובעלי צרכים מיוחדים. בין השאר מטופלים במכון נכי תנועה וחישה, לקויי למידה, אוטיסטים, נפגעי חבלה מוחית, בעלי לקות שכלית וקשישים.
מטרתן העיקרית של כלל התוכניות, אשר נלמדות על ידי צוותים טיפוליים מרחבי העולם, היא בגישור על פערים קוגניטיביים.
חוברות ההדרכה של המכון תורגמו לכעשרים שפות והודפסו גם בברייל.

עפ"י פוירשטיין, היות וההתפתחות הקוגניטיבית היא חלק מההתפתחות הכללית של האדם ומתייחסת לעלייה ביכולתו של האדם לחשוב, לשקול להבין ולפתור בעיות עם העלייה בגיל, שיטת פוירשטיין – הנקראת גם "העשרה קוגניטיבית" – מתמקדת בהקניית כלי חשיבה לקשיש.
השיטה מתרכזת בשיפור יכולת פתרון בעיות, יצירתיות, תפיסה מרחבית, חלוקת זמן, ריבוי משימות, ריכוז, צימוד עצמים, ארגון, "חשיבה מחוץ לקופסא" וכדומה.

השיטה פועלת באמצעות דפי עבודה שונים, המחולקים לרמות קוגניטיביות.